چگونه از زنگ زدن کارد و چنگال در ماشین ظرفشویی جلوگیری کنیم

اگر می‌خواهید از زنگ زدن کارد و چنگال داخل ماشین ظرفشویی جلوگیری کنید باید مواد شستشوی مخصوص آنها را برای پاک کردن استفاده نمایید. جنس قاشق و چنگال تاثیر زیادی در جلوگیری از زنگ‌زدگی آن پس از شستشو با ماشین ظرفشویی دارد. در صورتی که این محصول کیفیت مناسبی نداشته باشد به دلیل رطوبت بسیار زیادی که در ماشین ظرفشویی وجود دارد به مرور زمان دچار آسیب و زنگ‌زدگی می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مجموعه بیا سرویس همراه شوید.

چگونه از زنگ زدن کارد و چنگال در ماشین ظرفشویی جلوگیری کنیم
چگونه از زنگ زدن کارد و چنگال در ماشین ظرفشویی جلوگیری کنیم

شست‌ و شوی کاردوچنگال در ماشین ظرفشویی

شستن کاردو چنگال در ماشین ظرفشویی با فشار آب و استفاده از مواد شوینده مخصوص انجام می‌شود. پیش از قرار دادن کاردو چنگال در ماشین ظرفشویی، اطمینان حاصل کنید که آیا کاردو چنگال مورد استفاده شما قابل شستشو در ماشین ظرفشویی است یا خیر. برای اطلاع از اینکه آیا کاردو چنگال شما قابل شستشو در ماشین ظرفشویی است یا خیر، به دستورالعمل تولید کننده مراجعه کنید.

اگر کاردو چنگال شما قابل شستشو در ماشین ظرفشویی است، قبل از قرار دادن آن در ماشین ظرفشویی، بررسی کنید که آیا دارای خراش یا آسیب خاصی است یا خیر. در صورت داشتن خراش قوی یا آسیب جدی، بهتر است کاردو چنگال را به صورت دستی بشورید. پیش از قرار دادن کاردو چنگال در ماشین ظرفشویی، همه غذاهای موجود را از بین ببرید و قاشق و چنگال‌ها را در سبدهای مناسب قرار دهید تا جرقه‌های الکتریکی در طول فرآیند شستشو، آنها را روی هم نگذارد.

کاردو چنگال را در قسمت مخصوص کشوی ماشین ظرفشویی (معمولاً در سبد شستشو) قرار دهید. توصیه می‌شود که کاردو چنگال‌ها را به طور جداگانه از دیگر وسایل درون ماشین ظرفشویی قرار دهید و آنها را در سراسر حاشیه سبد قرار دهید. تنظیم برنامه شستشوی مناسب را انتخاب کنید. بیشتر ماشین‌های ظرفشویی دارای برنامه شستشوی مناسب برای قاشق چنگال‌ها هستند. اگر برنامه خاصی برای شستشوی کاردو چنگال ندارید، برنامه شستشوی عادی را انتخاب کنید.

پس از اتمام برنامه شستشو، کاردو چنگال‌ها را با احتیاط از ماشین ظرفشویی خارج کنید. دمای داخل ماشین ظرفشویی ممکن است بسیار گرم باشد، بنابراین اجازه دهید قاشق چنگال‌ها خنک شوند قبل از آنکه آنها را لمس کنید. اگر کاردوچنگال از مواد اولیه باکیفیتی تولید شوند پس از شست‌وشو با ماشین دچار آسیب نخواهند شد. در برخی موارد کاردوچنگال به مرور زمان دچار زنگ‌زدگی می‌شوند.

کاردوچنگال به چه دلیلی زنگ می‌زنند؟

آهن در حضور رطوبت و اکسیژن هوا به صورت اکسید آهن تبدیل می‌شود که به آن زنگ آهن می‌گوییم. این فرایند به‌عنوان اکسیداسیون شناخته می‌شود. وقتی قاشق یا چنگال به طور مستقیم با رطوبت یا آب در ارتباط قرار بگیرد، ترکیبی از آهن و گازهای موجود در آب، مانند دی‌اکسید کربن، باعث ایجاد لایه‌ای روی سطح آنها می‌شود که ظاهر خاکستری-قهوه‌ای را ایجاد می‌کند.

برای جلوگیری از زنگ زدگی، می‌توانید قاشق و چنگال‌ها را پس از شستشو کاملاً خشک کنید و آنها را در محلی ذخیره کنید که رطوبت حاکم نباشد. همچنین می‌توانید از کارد و چنگال‌های ساخته شده از فولاد ضدزنگ استفاده کنید تا از زنگ‌زدگی جلوگیری کنید. این نوع کاردو چنگال به راحتی در ماشین ظرفشویی قابل شست‌وشو هستند. اگر ماشین ظرفشویی مشکل داشته باشد باید از خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

برای ازبین بردن آثار زنگ‌زدگی کاردوچنگال چه کنیم؟

برای پاک کردن آثار زنگ زدگی از قاشق چنگال، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. استفاده از سرکه: مقداری سرکه را در یک ظرف بریزید و قاشق چنگال را در آن قرار دهید. اجازه دهید قرار بگیرد تا به مدت حداقل چند ساعت در سرکه بماند. پس از مدت زمان مشخص، قاشق چنگال را بیرون آورید و با آب شستشو دهید. اگر زنگ زدگی هنوز باقی مانده باشد، می‌توانید از مسواک یا برس مخصوصی برای تمیز کردن قاشق چنگال استفاده کنید.
  2. استفاده از آب لیمو: مقداری آب لیمو تهیه کنید و قاشق چنگال را در آن قرار دهید. اجازه دهید قرار بگیرد تا به مدت حداقل چند ساعت در آب لیمو بماند. سپس قاشق چنگال را بیرون آورید و با آب معمولی شستشو دهید.
  3. استفاده از خمیر دندان: به مقدار کافی خمیر دندان بر روی قاشق چنگال بمالید. سپس با استفاده از مسواک یا برس مخصوص، با حرکات دایره ای روی سطح قاشق چنگال صاف کنید. پس از تمیز شدن، قاشق چنگال را با آب بشویید و خشک کنید.
  4. استفاده از مخلوط آب و جوهر لیمو: مقداری آب و جوهر لیمو را در یک ظرف مخلوط کنید. قاشق چنگال را در این مخلوط قرار داده و تمام سطح آن را پوشانده و برس نرمی استفاده کنید تا آثار زنگ زدگی را پاک کنید. سپس قاشق چنگال را با آب شستشو دهید و خشک کنید.
  5. استفاده از سدیم بیکربنات: مقداری سدیم بیکربنات را در آب حل کنید تا خمیری درست شود. قاشق چنگال را در این خمیر قرار داده و با برس نرمی بر روی سطح آن حرکات دایره ای انجام دهید. سپس قاشق چنگال را با آب شستشو دهید و خشک کنید.

قبل از انجام هر یک از روش‌ها، بهتر است قاشق چنگال را با آب و صابون خوب بشوید و سپس از روش‌های بالا برای پاک کردن استفاده کنید. شما می‌توانید در سایت ما مقاله‌های مختلفی مانند  مقاله راهنمای مراقبت از ماشین ظرفشویی را نیز مطالعه کنید.

مجموعه بیا سرویس

گاهی اوقات به دلیل مشکلاتی که در ماشین ظرفشویی وجود دارد ممکن است ظرف‌ها به‌طور کامل پاکیزه نشوند و مشکلاتی نیز در آنها به وجود آید. همانطور که برای شما توضیح دادیم برای شستشوی چنگال و کارد در ماشین ظرفشویی با رعایت نکات مهم توجه داشته باشید که این محصولات دچار زنگ‌زدگی نشوند.

در صورتی که ماشین ظرفشویی شما دچار آسیب شود می‌توانید مقاله مشکلات رایج ماشین ظرفشویی را در همین سایت مطالعه کنید. مجموعه ما خدمات متنوعی در زمینه تعمیر انواع ماشین ظرفشویی نیز ارائه می‌دهد که شما می‌توانید از سرویس و تعمیر در محل مجموعه ما بهره‌مند شوید. برای دریافت این خدمات می‌توانید از طریق همین سایت اقدام کرده و یا با شماره‌های ما تماس بگیرید. بهترین خدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی توسط مجموعه بیا سرویس با هزینه‌های بسیار مناسبی در محل انجام می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Buttonتماس مستقیم