تعمیرات ماکروویو

برخلاف سایر لوازم خانگی از قبیل تلویزیون، کولرگازی و غیره، عیب یابی و تعمیرات ماکروویو بدون دانش و تخصص کار بسیار خطرناکی می‌باشد. بعد از قطع جریان برق ورودی مایکروفر ، هنوز مقدار زیادی ولتاژ در درون خازن و سایر قطعات وجود دارد که منجر به برق گرفتگی و خطر مرگ می‌گردد. به همین خاطر باید با توجه به برند دستگاه، تعمیر مایکروویو را به افراد حرفه‌ای و نمایندگی‌های مجاز بسپارید. نکته دوم اینکه، علت‌های خرابی مایکروویو با توجه به نوع برند دستگاه ممکن است متفاوت باشد و در این مطلب به خرابی های مشترک در بین تمام برندها اشاره خواهیم نمود.

گرم نکردن غذا

درگرم نکردن غذا توجه داشت که دیود و خازن از اصلی‌ترین قطعاتی هستند که در اغلب مواقع، علت‌های خرابی و در تعمیرات ماکرو وِیو باید نقص این قطعات جستجو کرد. البته به این نکته توجه داشته باشید که خازن مایکروفر بخاطر داشتن ولتاژ حتی بعد از قطع جریان برق دستگاه، بسیار حساس بوده و تخلیه آن نیاز به مهارت و تخصص دارد. همچنین برد اصلی مایکروفر را نیز به طور کامل باید بررسی گردد.

روشن نشدن چراغ ماکروفر

لامپ مایکروفر در صورت خرابی ممکن است خاموش، کم نور و یا چشمک زن باشد.
اگر لامپ روشن نمی‌شود به معنای سوختن کامل آن است و باید تعویض شود. اگر لامپ کم نور باشد، باید تنظیمات دستگاه مجدد انجام شود. در شرایطی که لامپ چشمک زن می‌باشد باز هم به معنای مشکل از لامپ است و بهتر است تعویض شود.

خاموش شدن ناگهانی ماکروویو

خاموش شدن ناگهانی ماکروویو دلایل مختلفی دارد. اولین دلیل و رایج ترین مورد در این شرایط، خراب بودن میکروسوئیچ‌های درب مایکروفر می‌باشد که باز و بسته بودن درب را به اشتباه تشخیص می‌دهد. از آنجا که باز بودن درب مایکروفر باعث متوقف شدن عملکرد دستگاه می گردد، در نتیجه با خراب شدن این میکروسوئیچ‌ها مایکروویو به یکباره خاموش می‌شود. تعویض میکروسوئیچ بهترین راهکار در این شرایط خواهد بود.
از دیگر علت‌های خرابی مایکروفر میتوان به خرابی برد اصلی اشاره کرد. ولی با توجه به قیمت بالای آن، بهتر است ابتدا سایر قطعات تست شوند و در نهایت برد را بررسی و در صورت نیاز تعمیر شود.

دلیل نچرخیدن سینی گردان

اصلی‌ترین دلیل نچرخیدن سینی گردان موتور آن می‌باشد. در نتیجه لازم است موتور به طور کامل بررسی و تعمیر و در برخی از مواقع نیز تعویض شود. برای تعویض قطعات با شماره ۰۹۳۵۷۹۳۲۵۸۵ تماس بگیرید تا قطعات اصل و با کیفیت را با گارانتی ۶ماهه و نازلترین قیمت دریافت کنید.

کار نکردن گریل

در صورت کارنکردن گریل  ممکن است مشکل از المنت، ترموستات و یا برد باشد.

روشن نشدن

در شرایط روشن نشدن ابتدا باید جریان برق و و پریز را بررسی کرد. اگر برق منزل مشکل نداشت این احتمال وجود دارد که برد اصلی دچار خرابی شده باشد. تعمیر برد اصلی ماکروویو کاملا تخصصی بوده و میتوانید آن را با خیال راحت ‌به تکنسین‌های حرفه‌ای ما بسپارید.

جرقه زدن ماکروفر

اگر در حین کار دستگاه متوجه جرقه زدن‌های متوالی در داخل ماکروفر شدید، بهترین کار در مرحله اول خاموش کردن دستگاه می‌باشد. در این شرایط لازم است جنس ظرف را بررسی کنید چون ظروف فلزی و فویل‌های آلومینیومی در داخل مایکروفر جرقه می‌زنند. اگر جنس ظرف فلزی نباشد باید قطعاتی مانند خازن، مگنترون و یا پایه فلزی داخل دستگاه بررسی شوند.

سوختن مداوم فیوز ماکروویو

سوختن مدام فیوز مایکروویو نیاز به بررسی دیود ، خازن و مگنترون دارد.
در صورت مواجه شدن با خرابی های مختلف ماکروفر میتوانید با شماره ۰۹۳۵۷۹۳۲۵۸۵ تماس بگیرید، بیاسرویس یکی از فعالان این حوزه با داشتن بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان در تهران و حومه آماده ارائه خدماتی از قبیل تعمیرات ماکرو وِیو می‌باشد.

Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Buttonتماس مستقیم